Мешканці багатоквартирних будинків можуть не платити за неякісне прибирання

Тепер мешканці багатоквартирних будинків можуть не платити за неякісне прибирання будинку або непрацюючий ліфт. 20 червня 2019 року набрала чинності постанова №482 від 5 червня 2019 року «Про порядок здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання або надання невідповідної якості».

У разі надання послуг з управління будинком невідповідної якості, плата за них може бути зменшена за ініціативою споживача або управителя багатоквартирного будинку.

В яких випадках може здійснюватися перерахунок?

Перерахунок здійснюється:

— у випадку простою ліфту більше доби або неякісного його поточного обслуговування;

— в разі неякісного прибирання або неприбирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території;

— якщо управитель ігнорує поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

— якщо управитель будинку неякісно виконує або зовсім не виконує санітарно-технічні роботи, обслуговування внутрішньобудинкових систем.

— якщо такі послуги здійснюються якісно, але не періодично або із порушенням правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів № 712 від 5 вересня 2018 року.

Більш повний перелік послуг, що мають надаватись споживачам міститься у Примірному переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, що затверджений наказом Державного комітету Україні з питань житлово-комунального господарства.

Вимоги нового порядку застосовуватимуться для споживачів, які уклали договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком згідно з новим Законом про ж/к послуги.

До договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладених до 10 червня 2018 року застосовуються вимоги Порядку, затвердженого постановою Кабміну від 11 грудня 2013 р № 970.

Як здійснюється перерахунок?

Для того, щоб перерахувати вартість послуг, споживачам необхідно скласти акт-претензію відповідно до Порядку, затвердженого постановою №1145. Перерахунок здійснюється протягом місяця після отримання управителем акту-претензії, або рішення управителя про його визнання.

Сума перерахунку зараховується споживачу в оплату майбутніх платежів, а у випадку припинення дії договору між споживачем та управителем, сума перерахунку враховується під час остаточних розрахунків із споживачем.

Перерахунок має здійснюватися стосовно не тільки тих, хто склав акт-претензію, а всіх споживачів, яким послугу було надано невідповідної якості або взагалі не було надано.

Раніше ми писали про те, як прокоментував новий порядок Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Генадій Зубко.

Всі судові рішення щодо оскарження неправомірних донарахувань за комунальні платежі, ви можете знайти у системі аналізу судових рішень VERDICTUM, — https://biz.ligazakon.net/ua

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *